18 augusti 2009

Vågat

Dagis starten närmar sig med stormsteg för mitt lilla troll. Bara 2 veckor kvar.
Har insett att han behöver en rejäl garderob, därför har jag nu påbörjat projekt "dagiskläder". Idag blev det en tröja med raglanärm. Jag måste säga att jag blev så himla nöjd med den här tröjan. Kan vara för att det är raglan, dom är så enkla att sy.
Som alltid så tycker jag det är svårt att välja vilken söm man ska använda för att fålla i trikåtyg. Idag fick jag tips att testa trestegsicksack. Sagt och gjort, det blev riktigt bra. Lite bubblig söm kanske, men det stör mig inte. Ser ni hur väl jag lyckats mönsterpassa denna gången? Jag försökte vara väldigt noga när jag klippte mönsterdelarna, och det gav utdelning.










Mönster: ottobre 6/08
Tyg: vågade ränder tror jag det heter, från JNY om jag inte minns fel. Det turkosa tyget är från Jofotex.
Plus: Det blev en cool tröja, till en cool liten kille
Minus: -

12 kommentarer:

Lina sa...

Superfin tröja ju! Vad fint det var att fålla med trestegssömmen, jag har bara testat med tvillingsömmen. =)

Aleisa Ribalta sa...

otroligt fint, allt var rätt, och tröjan är bara hetast, jag vill ha en sånt!

Lallis/Helene sa...

Jättefin tröja! Väldigt snyggt mönsterpassat!

Krimskrams sa...

Härlig tröja! Har du testat geckos enkla sätt att fålla med overlock? Det är det enda sättet jag fållar nu för tiden! Finns bild och länk på detta i inlägget "meandi-klipp" i min blogg :-)

bessemess sa...

så fräck tröja!!
älskar vågerna och önskar jag hade lite mer kvar men icke..:-(

od Andulky sa...

Superfin!

Nilla sa...

Jättesnygg! Det där tyget är ju underbart!!

SiriR sa...

For en herlig genser! Og fin blogg du har:)

Roblin sa...

Nu fick jag äntligen se den!
Superfin - trollet kommer att bli coolast på dagis! :)

Petra sa...

Åhh vad fin! Kommer att bli snyggaste dagiskillen!

Aleisa Ribalta sa...

Den här med spanska vad inte så dåligt, jättebra försökt! Buena suerte!

Lattjo liten pryl sa...

Åh, vad fin tröja! 3-stegssicksack? Bra tips!

Och du, ett STORT grattis från mej! Nu är ni alltså man och hustru. Du var verkligen fin i klänningen och håruppsättningen. Me like! :)