04 augusti 2010

Var tog sommaren vägen?

Vad hände med sommaren? Bara början av augusti och redan känns det som att hösten är runt hörnet.
Jag hoppas vi får några fina dagar till iallafall innan löven ändrar färg..

Det har varit lugnt på sy-fronten i sommar. I många veckor har vi haft sommarlov, jag och sonen, såväl symaskinerna. Kanske var det en välbehövlig paus för min sylust har varit som bortblåst i några veckor nu.
Idag fick jag iallafall lite gjort, och eftersom det varit lite kallare nu i några dagar så fick jag för mig att sy några mössor.
Samtliga är fodrade med matchande stjärntyg i samma färg.


Fordon och stjärntyg från JNY

Samtliga är till salu.
Maila mig vid intresse.

3 kommentarer:

Fia sa...

Känner igen det där med låångt sommarlov...tänkte att jag skulle ha sytt massor i sommar men det blev inte så. Har varken haft tid eller tillräckligt med lust. Nu har jag lägligt nog fixat en tyghylla till sygrottan så nu ska det väl bli ändring på det.

Jättefina mössor! Borde nog också sy mössor....Tror att äldste grabben tappat bort sin och tjejens blivit för liten under sommaren. Fast äldste sonen hävdar att han ska ha en solhatt först...mmmmm

Krimskrams sa...

Åh så härliga mössor i fina tyger! Oj jag måste nog köpa lite av JNYs fordon också tror jag bestämt :-)

Lime by me - Lime design sa...

Kände oxå att jag borde ha beställt lite fordonstyger. De blev super som mössor!