13 september 2010

Jag ber om ursäkt

för dessa usla bilder.
Men nu är det så att jag har en hög med obloggade alster, och jag hade lite problem med riktiga kameran...
Hoppas ni ser vad det förställer ändå.

Dessa är sydda bara för att jag tycker det är roligt att sy klänningar :)
Först denna singoalla. Den kanske blev lite julig med den röda velouren? Testade att göra lång ärm denna gång, det blir ju bara kallare och kallare ute, så kort ärm kändes inte riktigt rätt. Ser ni Hello Kitty?



Och så en tunika. Detta tyget är ett av mina absoluta favoriter.
Och kanske är det inte bara jag som håller lite extra hårt i dom där lite speciella tygerna? Men jag har insett att jag blir gladare av att sy något i ett sådant tyg, än att bara låta det ligga i skåpet, där ingen ser det.
Jag tog ett vanligt mönster på raglantröja som jag förlängde, ställde ut och gjorde en puffärm.

Dessa är båda till salu. Storlek på singoalla 98/104, tunika 98.
Maila mig vid intresse :)


Röd velour från RosaHuset, HelloKitty från Sundbybergs textilcentrum, Gula apor/lejon från JNY.

1 kommentar:

annas alster sa...

Hej svej! Jag läste på en annan blogg att du har en slags muddtabell... Låter som något jag skulle vilja ha. Skulle du kunna skicka över den vore det toppensnällt! anna.esbjorneratgmail.com