03 februari 2010

Beställd till våren

En utan-på-tröja beställdes av min syster när hon och Herman var här och hälsade på.
Tyg och mudd fick hon välja själv.
Och om jag ska vara ärlig så trodde jag inte det skulle bli så snyggt ihop som det faktiskt blev. Kommer absolut använda denna kombinationen fler gånger!
Mönstret hittade jag i en av Ottobre tidningarna, tänkte att den kunde säkert passa väl då det är öppningar på båda axlarna. Den har inte nått sin mottagare ännu, men jag hoppas såklart att den kommer passa, och så längtar vi efter våren så jag får se den "in action" :)




Underbar velour från Jofotex, snart slut. Mudd från Mjuka Tyger tror jag.
Mönster: ottobre (kan kika vilken om någon vill veta)

6 kommentarer:

Petra sa...

Vi ser också fram emot våren och att få använda den, ser jättebra ut. Herman hälsar till Colin.

Karin sa...

Vilka härliga färger!

Anonym sa...

Den blev ju superfin. Snyggt också med två knäppningar.

Jennie sa...

Jättefin färgkombo! Jag har sytt samma tröja i trikåtyg, men blir sugen på att testa velour också nu när jag ser din! :)

lilla hjärtat sa...

Så vårfin, gillar oxå knäppningen

Lime by me - Lime design sa...

Hej, va härligt fina grejer du gör! Och va kul att du ska finnas på doffi i Luleå som är min hemstad och vistelseort...=) Men hur länge tar det eg att göra 72 mössor!!?