06 maj 2010

Nytt, men ingen nyhet

Mitt lilltroll är inte så liten längre, han växer fortare än jag hinner med ibland.
Det råder nu en akut brist på tröjor i rätt storlek.
Två sydda idag, tre kvar.
(Och en hel hög med t-shirts till sommaren)

Ja det är inte så mycket att orda om själva tröjorna.
Men jag blev lite extra nöjd med molntröjan, och jag har förhoppningar att trollet kommer tycka om den med. Dom gröna fordonen fick orangea sömmar på cover pro´n. (tack Ärtan för att du uppförde dig)


Mönstret är från Ottobre
Tyger från JNY och Mjuka Tyger

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Härliga!!

Hur gör du när du stickar ner halsmudden? På vanlig maskin? Jag tycker det är svårt att få det snyggt, det blir så lätt bubbligt :(

Lime by me - Lime design sa...

Fina tröjor!

Tanjis sa...

Åh, gillade den svarta molntröjan, den blev tuff! :D

Roblin sa...

Så snygga de blev!

Jag måste snart sy mer också... Men när det blir varmt så kanske det inte gör något att hennes nuvarande tröjor flaggar på halv stång? ;-)

od Andulky sa...

Superfina! Gillar coversömmarna i blått!!
Tack för grattis ;-)!