23 september 2009

Nytt till mig

Jag är inte den som sliter mina jeans hemma. När jag kommer hem åker mysbrallsen på illa kvickt.
Nu var det dax för ett par nya och det blev ett par snabba mysbralls i velour.
Jag hittade tyget på Rosa Huset i Borlänge tidigare i somras, det köptes i ett enda syfte och det var att bli ett par härliga muddisar till mig själv :)
Hade lite svårt att hitta en mudd som passade, blev hyffsat nöjd med mitt slutliga val.
Dock fick jag sy om mudden 2!! gånger. Den var för stor...nästan så jag skulle sytt i resår, men jag tycker det är skönare utan :)
Här är dom iallafall.
Och om nån undrar, nej det är ingen bebismage, bara kakmage, haha.


9 kommentarer:

Tanjis sa...

Ha,ha......vilken rolig kommentar!
Det var ju en gullig mage. Mysiga såg brallorna ut med, jag älskar mysbrallor! :)

Retro Elephant sa...

Kakmage :) Säg mig vem som inte har en sån. Snygga brallor!

//Lina

Doris_Assar sa...

Härliga!! :-)

Helena sa...

Ser jättesköna ut! Fin färg också!

Fangoria sa...

Mysiga brallor!

Krimskrams sa...

Så goa! Det blir varmt och mysigt med velour. Jag har en velourhoodie som jag sytt till mig själv och efter en stund med den på är jag som en liten kamin :-) Synd bara att det ska gå åt så mycket tyg när man syr till sig själv!

Kool Inka sa...

Fina brallor. Gillar färgkombon.

Lattjo liten pryl sa...

Myyys! Jättefina brallisar.

Fia sa...

Jättefina! Skulle också behöva fixa till mysbyxor till mig själv...och som sagt "kakmage"- vem har inte det?? :-)

Vad har du använt för mönster- eget?