09 september 2009

Varmt om öronen

För ett tag sedan sydde jag den här till min systers bebis. Nu har bebisen blivit 1 månad, och det har blivit lite kyligare ute. Syster frågade om jag kunde sy en likadan men fodrad.
Självklart!
Modellen är fortfarande efter Sygryn´s mönster.
Hättan är vändsydd med värmande fleece på insidan och en skön velour på utsidan.
Eftersom jag inte är så van att vändsy så var jag lite osäker på om jag skulle få till ett bra resultat. Man kan säkert göra på ett bättre och enklare sätt (?), jag sydde foder och "skal" för sig, sen sydde jag ihop dom runt om i kanterna och lämnade ett vändhål som jag sydde igen för hand. Tacksamt med fleece och velour för stygnen syns inte :)
Jag blev då nöjd med den och hoppas syster och bebis blir nöjda med :)

Ursäktar dåliga bilder, men jag har varken tid eller möjlighet att photoshopa mina bilder..
Och bebis bor 100 mil bort så jag har ingen modell heller....


5 kommentarer:

herman sa...

Superfin!! Herman vill ha på sig den genast. Tackar

Roblin sa...

Du kanske får sy en i vuxenstorlek till mig :-D

Kool Inka sa...

Jätte jättefint!

od Andulky sa...

Så himla fin mössa!
Ang frågan på min blogg så är det samma bok. Jag använder mig av mönstret till "Bukser med lapper strl 3 månader". Men jag har lagt till mudd i benen. De använder sig av vanligt tyg, men det går lika bra till velour och interlock!
/Anna

Moi! sa...

Å den tyckte jag om!