05 februari 2010

Det blev en... ?

Det började med att jag tänkte sy en cardigan.
Men så hade jag inget tyg jag tyckte passade så där klockrent. Ville ha något mörkt, helst manchester.
Men till slut valde jag ändå att fortsätta, med stjärnorna från Mjuka Tyger.
Vet dock inte om det kan kallas cardigan längre.
Vad skulle du kalla det? :)
Även denna är tänkt som en utanpå-tröja/kofta (?), och går i samma färgskala som den förra.



Mönster: eget (det behöver lite finputsning till nästa gång)
Tyg (och mudd) är som sagt från Mjuka Tyger.

5 kommentarer:

Petra sa...

Superfin!!! Vi love det där tyget..

OttoPippi sa...

Kofta hade mina knoddar sagt! Jättefin! Snyggt Med cerise till!

Roblin sa...

Jo men visst är det väl en mysig kofta?

Så duktig du är!

Anonym sa...

Utetröja kallar mina barn allt som är långärmat...
Jättefin blev den!

Lime by me - Lime design sa...

Starkt jobbat ändå på bara 3 dgr!!!

Min pojke skulle kalla den stjärnjackan eller kanske mysjackan då han är i fantasiåldern - 4 år. Ser jättehärlig ut!