27 februari 2010

En enkel t-shirt

Jag bara älskar detta nya tyget från Stoff&Stil, sötaste apor och jättemjukt. Tiptop!!
Det här blev ju nu en enkel t-shirt, men det kommer mer apor framöver :)

Tidigare har jag fuskat lite med halsmudd när jag sytt tröjor, har sytt den på overlocken. Idag tog jag inga genvägar inte. Gjorde kantbant och sydde på i både hals och på ärmar. Det blir så himla mycket snyggare, ser mer arbetat ut. Men så tar det liiite längre tid, men det är det kanske värt.
Innan sommaren har jag som mål att äga en CoverPro, då blir det andra bullar :)


1 kommentar:

Roblin sa...

Syverkstaden gav verkligen utdelning!

Jag tycker inte det är fusk att sy på kantband med OL:en, det handlar mera om vad man vill få ut av det typ. Syr man på OL:en får man ju lite mer muddkänsla och det är helt ok i ärmarna ibland :D
Halsen däremot kan ju bli lite hög om man inte orkar kompensera när man klipper ut halsringningen.

Fin Tischa iaf, fräscht med kantbanden!