18 januari 2009

Det blev en "tröja"

Egentligen ville jag göra ett par byxor, men fegade ur och det blev en "tröja" istället. Trodde det skulle vara mycket enklare. Jag har varken gjort tröja eller byxa tidigare, så jag är rätt så nöjd ändå, det blev ju en slags tröja :)
Men samtidigt är jag missnöjd med en hel del.
Jag började med ett mönster från Meedom, men det var ju gigantiskt stort, så det slutade med att jag mallade efter en tröja vi redan har hemma.
Mudden runt halsen blev alldeles för lös hur jag än gjorde. Jag sprättade upp och sydde om säkert 5 gånger.
Till slut gav jag upp, därför ser den ut som den gör...
(och tyget till armarna blev bakofram på ena ärmen, därför är den vit fram)


Jag hade tänkt ha hel vit baksida och djungeltyget på framsidan, men det blev som sagt lite knas med ena ärmen.
Halsmudden blev för lös hur mycket jag än hade kortat den :(
Mönster: Eget
Tyg: En filt från Lindex blev en tröja
Plus: nje inget plus på den här tröjan
Minus: fel mönster på ena ärmen, dumma halsmudd
(också minus för den dåliga bildkvaliten, min kamera verkar ha fått vingar och flugit sin kos, därför har jag fotat med mobil-kameran)

5 kommentarer:

snork sa...

Men den var väl helt ok för att vara första försöket??!!
Jättefin tycker jag!
/ Linn

Anonym sa...

Äsch...den var ju jättefin, det där med ärmen ser ju lite roligt ut, kan ju säga att det var meningen ;)Jättefint tyg! /Syster

Lattjo liten pryl sa...

Jag tycker också det var som en schysst detalj det där med vitt och mönstrat olika fram och bak på ärmarna! Läckert ju! :) Det där med muddar (och kantband i svängar som du undrade över tidigare) har jag inte riktigt kommit underfund med själv ännu... så tyvärr inga matnyttiga tips från mig där än! Hoppas det kommer så småningom dock... :D

Roblin sa...

Den blev väl finfin!
Att det är olika tyger på ärmarna var såklart medvetet och ett bevis på din kreativitet :-D

Halsmuddar brukar jag klippa till på en längd av ca 75% av storleken på halsrigningen. Om det hjälper något?

J sa...

Förstår att för en perfektionist så är den inte perfekt, men jag gillar den skarpt!!!!