17 januari 2009

Tetra necessär

Jag älskar dom här necessärerna, men tycker dom är på tok för dyra i butikerna. Tyget jag valde var lite för tunnt/mjukt för att passa egentligen, men jag tycker det funkar bra iallafall, tror det får blir en napp-necessär. Ska göra en till och då i vävplast eller ett grov bomullstyg.





Mönster: Från Ica-kuriren
Tyg: Inhandlat på Panduro
Dragkedja: från Ejes Garn (gillar dom med ring)
Plus: Det blev en necessär till slut
Minus: Mitt dåliga tygval, och nästa gång ska jag nog göra en större modell, denna var i minsta lagret med 12cm på kortsidan.

8 kommentarer:

Roblin sa...

Så fin den blev!
Verkligen jättesött tyg dessutom även om det kanske är lite tunt för ändamålet precis som du konstaterade.
Men, den fyller sin funktion som nappförvaring mycket väl gissar jag :-)

prickig design sa...

den va jättesöt!! vart har du köpt dragkedjan?är lite på jakt efter sådana med ring.

detta har du säkert tänkt på...men hur blir det om tar och stryker på vlieseline, antingen vanligt eller med lite volym, kan det funka? ska själv sy gardiner till sonens rum i det tyget...men det kanske blir sådan här istället...:o)

Anonym sa...

Nej, vad söt!

J sa...

Ännu ett mästerverk av Fröken Pumla! Betyget blir +++++++++++ :-)

Anonym sa...

Jag har utmanat dig!

Lattjo liten pryl sa...

Åh, jag gillar verkligen din tetranecessär! Den är så fin! Tyget har jag redan en snutt av, men jag undrar... har du något mönster eller klippte och sydde du på "fri hand" så att säga? :) Mer stadga i tyget får du förmodligen som SysterBlå skrev här ovan, med hjälp av mellanlägg eller vlieseline eller dylikt.

Lattjo liten pryl sa...

Ojsan! Nu såg jag... mönster från ICA-kuriren, hihi! ;)

Anonym sa...

åh! vilken fin! gillar verkligen dragkedjan!