04 april 2009

Sytt till mig själv


När jag fick det här tyget i min ägo visste jag direkt att jag ville sy en klänning eller tunika till mig själv. Lite scary eftersom jag aldrig sytt till mig själv, eller i vuxenstorlek heller för den delen.
Det blev en tunika och nu är den klar. Och den ser precis ut som jag hade tänkt mig innan jag satte igång.
Puffärmen fick jag också till, första gången jag testar det. Den långa muddärmen är min favorit detalj, tycker det blev riktigt tufft. Och skönt med :)


Tyget är en Tradera vinst
Mönstret är ursprungligen från Ottobre 2/2009, men jag har gjort om det rätt så mycket.
PLUS: Det var riktigt roligt att sy till sig själv, och jag så nöjd med resultatet också.
MINUS: Dumma halslinningen, den "står" upp fast jag kortat snedslån massor. Ska sy om den....imorgon..

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va fiin! Bra gjort! Ärmen va verkligen snygg...

Madelene sa...

Åh! Vad fin! Jag skulle med vilja sy till mig själv, men man blir så kräsen av nån konstig anledning!

od Andulky sa...

Så himla snygg!!!

Lattjo liten pryl sa...

Åh, den är jättefin!!! Måste kika i Ottobre efter mönstret... vill också sy till mig själv. :)

Katja sa...

Snyggt det blev!!

Doris_Assar sa...

Jättefint!!

Retro Elephant sa...

Snyggt som bara den!

//Lina

Jessica sa...

Snyggt! :D

Roblin sa...

Bra jobbat!
Synd att vi inte fick se den IRL igår :-(

Anonym sa...

Vilken snygg! Klarar du och sy en perfekt tunika, kan du självklart sy kjolar också. Lycka till!

Äppel Päppel sa...

Oj vad fin! Passade perfekt på dig!

stråmyran sa...

Hej! Har tittat runt i din blogg. Hittade mycket fina saker men fastnade för den otroligt häftiga tunika. Tyget är underbart. Önskar att jag kunde sy kläder.

Jennie sa...

Vad fint! Har länge tänkt att jag skulle sy något till mig själv av retrotyg, men inte vetat vad jag skulle göra. Nu blir jag inspirerad! Verkligen snyggt med den långa mudden, och det måste vara superskönt!