07 juli 2009

En snabb mössa

Var tog sommaren vägen? Nästan så man vill ta på sig en go mössa när man går ut.
Denna mössan blev iallafall till min systers bebbe som kommer när som helst nästan :)
Storlek 6-12 månader, tänkte att den ska användas till våren.
Hittar inte mitt mönster till småttingar. Tror det är dax att städa min syhörna!



Mönstret är avritat en avlagd mössa som mitt troll hade.
tyget är från Mjuka Tyger, gillar filurerna :)
Plus: det blev en snabb mössa, ska minsann göra flera när tillfälle ges.
Minus: När ska tillfälle ges??

5 kommentarer:

Sandra sa...

Söt mössa och filurerna är verkligen supercharmiga.

Marie Frost sa...

Så söt mössa! De blå filurerna är verkligen supertuffa, önskar att jag hade hunnit köpa någon meter av dem.

á Yeliqa sa...

Supergullig mössa :)

Errajka sa...

Vilken söt mössa! Måste ta mig i kragen och filura på lite nya modeller jag med... :)

od Andulky sa...

Härlig modell!! Härlig färgkombo!
Städa i min syhörna står på min att-göra lista också ;-)..