05 juli 2009

till tjejkompisen

Ett par goda vänner till oss har en dotter som är några månader äldre än mitt troll, och jag brukar passa på att sy tjejigt till henne. Perfekt när jag vill sy klänningar och kjolar :)
Nu blev det en tunika/klänning i kanintyg, och ett par svala shorts.
Tunikan är egentligen en tunika, men jag förlängde mönstret med en storlek så den blir lite mer som en klänning. Det här plagget blev ett riktigt experimentplagg. Jag testade att kanta med trikå i halsen, testade att sticka ner den med en ny söm, och så gjorde jag rullfåll igen. Roligt att testa sig fram, och roligt att det blev ett bra resultat :)
Shortsen är....shorts. Kort och gott :)





Tyg: Kanintyg från JNY
ett Katvig-påslakan som jag numera bara har småbitar kvar av
Plus: Jag är faktiskt nöjd med både klänning och shorts
Minus: att jag inte har mer tid till att sy. Har så mycket nya tyger nu som jag vill sy av, men tiden räcker inte till.


Du har väl inte missat min MiniSwap :)

4 kommentarer:

Lattjo liten pryl sa...

Vilken fin klänning! Snyggt med rullfåll nertill och riktigt häftigt med kantning i annat kanintyg tycker jag.

Doris_Assar sa...

Jättefint!!

Tankgirrl sa...

åh vilka fina kläder du gör! och grattis till smarta mammor vilken rolig butik!
kul att se att det går bra för dig :)

od Andulky sa...

Jättefint! Snyggt med rullfållningen! Ska prova så fort jag får tid (en till som lider av tidsbrist...)