20 juli 2009

Goa äpplen och fluffiga moln

När jag fick hem äppletyget blev jag lite fundersam till om jag tyckte om det eller inte.
Det har iallafall legat som hyllvärmare ett tag, jag har inte känt för att sy något av det.
Men så läste jag hos Doris&Assar och såg att hon hade sytt ett par supersnygga byxor av just äppeltyget. Och jag var så illa tvungen att härma henne, så här är mina äpplemuddisar :)
Och äntligen vågade jag sätta saxen i molnen också. Köpte inte så mycket så jag har sparat lite på tyget. Det blev ett par snabba muddisar såklart.
Ett par till mitt troll, och ett par till kommande kusinen.

Mönster: Ottobre 6/07
Tyg: Moln från JNY, Äpplen från MjukaTyger. Mudd från...hmm tror det är Jofotex.
Plus: Äppeltyget passade verkligen super som byxor, och jag är så glad att jag äntligen sytt av dom härliga molnen.
Minus: jag kan verkligen inte hitta ett bra ställe för namnlapparna på muddbyxor.

8 kommentarer:

Madelene sa...

Jättefina!

Doris_Assar sa...

Snygga! Lustigt att jag inte var den enda som tyckte tyget såg lite "trist" ut när man först fick det i händerna.. men det blir ju superbra!! :-)

od Andulky sa...

Jättefina!

Syster sa...

Men...jag skrev en kommentar tidigare idag, men den har tydligen inte kommit med. Nåja... jag skrev väl ungefär att lillkusinen kommer att vara snyggaste bebisen i stan :) Tack så mycket för alla fina kläder och grejer!! Kram till er.

sygryn sa...

Vilka härliga brallor! Åh, vilka fina hättor nedanför:)

od Andulky sa...

Dragkedja var inte så svårt.. Strök på vlisofix både på infodring (alt foder) och yttertyg. Sydde ihop de räta mot räta med dragkedjan emellan. Vände rätt och sprayade lim (min bästa kompis :-)) på det som stack fram av dragkedjans "kanter" och vek ut tyget så att det blev snyggt. Sen sydde jag med symaskinspressarfoten så nära som möjligt - klart. Hoppas du förstår :-), fråga om det är något. I övrigt följde jag Blomma åker vagns instruktioner.

Aleisa Ribalta sa...

Oj, den här var en bra förklarning, anna, ska försöka med det, förresten, vad fina byxor, jättekula och unisex.

. sa...

Hur mycket tar du för ett par byxor!
Är jätte intresserad!!