24 oktober 2009

Lilla snigel akta dig..

..eller som mitt lilla troll sjunger "lacka hej lacka hej" och så hytter han med ett finger. Gullungen.
Nåväl. Jag har lääänge velat testa att trycka motiv på tyg, så i våras köpte jag textilfärg och motivsvamp på Panduro. Sen har det legat i en låda, tills igår. Medans trollet sov middag så valde jag ut en lämplig tygbit och började trycka. Det var inte helt enkelt att applicera färgen på svampen, därför blev det lite klumpigt. Men det är ju trots allt "handmade" :)
Nu är det tvättat, struket och klippt till en pyjamaströja (den bloggas så snart den är klar), och jag tycker det blev riktigt fint, eller vad säger ni?
Jag ska helt klart köpa fler motivsvampar och fler färger.



Söta sniglar

18 kommentarer:

Annika / Idisojag sa...

Åh, så söta! Nu blir jag ännu mer sugen på att prova själv (har också prylar som "ligger till sig"...). Kanske plockar fram det imorgon!

Tanjis sa...

Det vart jättefint! Ska bli kul att se hur det ser ut som pyjamaströja!

Jag har också den fina snigeln! :)

Krimskrams sa...

Så söta! Det är så fint med handgjorda tryck :-) Jag har aldrig hört talas om motivsvampar, men det låter väldigt intressant. Ska bli kul att se tyget som en tröja!

bessemess sa...

hej! jätetsöta blev dom, har oxå den motivsvampen hemma.
ett tips som kanske kan vara till hjälp, jag märkte att det är mycket lättare att få jämna tryck om man "rollar" på färgen på svampen med en skummgummiroller(finns oxå på panduro)
så det kanske kan vara värt att testa:-)?
jag gör så när jag trycker och tycker det är lättare..

Husfrun på landet sa...

bessemess
Åh tack för tipset, det ska jag absolut testa nästa gång!! tack!

Thea sa...

Jättefina!! Sniglar är så fina som tryck. Så unisex på något vis. Jag har också en halvfärdig tanke här hemma. Får se om den nån gång blir verklighet.

Roblin sa...

Det var ju inga mördarsniglar där inte!!
Supersöta sniglisar.

Bra jobbat att få dem på så bra avstånd till varandra också.

Ser fram emot att få se jamasen också.

JuMel sa...

Jätte söta sniglar, blir kul att se något sytt i det tyget!

Anna Frans sa...

Åh, det blev jättefint. kul att det lyckades.

LillaBarn sa...

Men ååååh, vad söta!! Det blir en jättefin tröja av det tror jag. Ser inte klumpit ut alls tycker jag, syns inte på bilden iallafall!

Anonym sa...

Vad himla fint det blev. Blev impad över hur jämt du har fått motivet över tyget, märkte du ut i förväg?

Krimskrams sa...

Tack för kommentaren i bloggen! Mitt byxmönster är en blandning av meedoms mönster och mönster från boken Baby cool. Meddoms byxmönster ser ju likadant ut både bak och fram, men jag vill ha lite mer plats där bak för blöjan :-)

Äppel Päppel sa...

Så fina sniglar! Blir en urmysig pyjamas kan jag tänka mig!

Helena sa...

Så fint! Ska bli kul att se det färdigsydda resultatet!

Wcollection sa...

verkligen jätte fint! mitt favorit mönster å färger;) har med beställt snigel som ja tänkte trycka, kul å se!

Pyssellycka sa...

Rackarns fina sniglar! Det kommer nog att bli en favvopyamas!

Jes sa...

Snyggt tryck!!! blev verkligen fint, ser fram i mot att se den färdiga tröjan.

Mari sa...

Wow, vilket häftigt mönster du har gjort. Håller med dig om att gult och brunt är en snygg kombo. Har sett den färdiga tröjan oxå. Den blev ju mer än unik. One of a kind kan man säga.
Blev jättesugen på att testa själv det där med att trycka.

Good luck !