10 maj 2010

Ho ho..

Den här tröjan blev både "tumme upp" och "tumme ner".
Tummen upp för det underbara tyget från E-Slöjd och för den söta applikationen (ett fynd från Etsy)
Tummen ner för hur tyget drar sig, fast än jag har tvättat och strukit det. (Och för att jag inte klippte längre in på tyget där det inte drog sig så mycket som jag insåg senare).
Jag har några fler applikationer som ni kommer få se inom kort :)

Trollungen tyckte iallafall om sin nya tröja med "yggla" (han har lite svårt att säga u) :)





4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin tröja, men jag förstår frustrationen över tyget. Jag har varit i kontakt med e-slöjd som menar att det är oundvikligt att få ett litet "gupp". Deras förslag på lösning var att klippa upp tyget innan förtvätt och stryka/dra ränderna raka. Har lyckats sådär men är inte helt nöjd...

/Maria

Jennie sa...

Jättefin tröja med söt appplikation! Jag klippte själv ut några plagg i E-slöjds tyger i helgen och upptäckte samma sak. Jag klippte upp tyget och vek det på nya ställen och lade ut mönstret där det drog sig minst. Men frågan är hur det blir när det är färdigt... Det syns ju så tydligt på randigt tyg om det drar sig!

Husfrun på landet sa...

Ja visst kan man göra så, men det stör mig lite, för det handlar om en dryga dm som man inte kan använda :(

Roblin sa...

SÅ söt den blev den lilla ygglan :-)
Men så dåligt med tygerna. Jag har bara använt mina till småsaker och då syns det ju inte så väl - så jag har inte ens uppmärksammat att det drar sig.
Tråkigt eftersom det annars är väldigt bra tyger.