20 maj 2010

Tre blev fem

Det började med tre utskurna t-shirts igår.
Men när modellen funkade så bra så fick det bli två till idag.
Dom tre första har lite figurform, medans dom andra två är helt raka, tror jag gillar mönstret bättre så.

Äntligen vågade jag sy av det fina klövertyget också. Underbart! Så mjukt och fint!
Samma gäller fordonen.
Och så en till fusk-applikation, sassure som trollet kallar den =)
Nu återstår bara några shorts till sommargarderoben.



Djungeltyg från JNY, Stjärnor från JNY, Fordon från MT
Klöver från DeerDot, Ränder från E-slöjd
Mönster från Ottobre

13 kommentarer:

Lime by me - Lime design sa...

Jättefina t-shirts! vilken produktion du hann med under kvällen...

Anki sa...

Superfina och vad produktiv du är!

Jennie sa...

Oj, hela sommargarderoben på en gång! :) Vilka fina tröjor, och vad olika de blev med olika tyger och färgkombinationer, trots att det var samma mönster som användes!

Ingrid sa...

Jättefina!!! Men du har ju snart fixat hela sommargarderoben på egen hand ;)

Funderar på vad jag ska sy till dig...

Ingrid sa...

Jaaaaa, tror nog att jag har något mönster liggandes på 70-talsshorts. För du menar sådana lite tajtare med kantband i benen? Då får jag testa modellen på min skrutt först :)

Unknown sa...

Så fina T-shirts!

Miiaoo sa...

Fina!!

TRI o MAR sa...

Jättefina allihopa! Så snabb du är!

Roblin sa...

Mmm, jättefina! Hoppas på en varm sommar nu också! :)

Leo och lillasyster sa...

Duktig symamma :) alla de var kanonsnygga tyckte jag! Får vi se dem i shoppen sen eller ;)

Doris_Assar sa...

Åh, fina! Klövertyget är verkligen på min "vill ha" lista!!
Söt kille ovan också! :-)

Åsa Tidqvist sa...

Åh vad fina tröjor! Skär du med rullkniv eller? en liten? klövertyget skapar sjukt ha-begär hos mig!!

Fangoria sa...

Åh vilka fina T-shirts, och i så fina tyger...hehe, min lillkille kallar applikationen "egosarie"...=)