05 februari 2009

Fjantifant

Rita egna mönster är inte min starka sida har jag upptäckt. Jag har försökt rita en enkel elefant i flera veckor nu, har provsytt olika versioner men det blir liksom inte fint. Nu har jag iallafall en mall som är bra, behövs bara finputsas lite grann.

Men jag ville sy en elefant till en liten tös som snart fyller 1 år, och då fick det bli utefter orginalmallen. Snodde ihop en till mitt eget troll också, fast den blev öron-lös, stackarn.

Dom ser verkligen handgjorda ut, hihi.
Fjantifant
Plus: Jag gillar tyget :)
Minus: Öronen hamnade lite knasigt ser jag nu. Och så mönstret då, ska ändra det lite grann.
Du har väl inte missat min tävling?!! Tävla HÄR :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så söt =) Men kan inte vara det lättaste... Jag tycker iaf de är jättefina, lite synd om den utan öron bara ;)/Petra

Anonym sa...

Sööt! :)

Anonym sa...

Förlåt, men nu skrattar jag lite.
Tycker den öronlösa elefanten blev jättesöt. hihihi