15 februari 2009

Premiär och Tetra

Nu i helgen har det varit premiär för min Overlock.
Den syr som en dröm, fast jag har lite svårt att sy där tyget svänger, har inte listat ut hur man gör det på bästa sätt.
Men, övning ger färdighet, eller?
Hann svänga ihop 2st dregglisar idag, dom blev.... okej men inte mer.
Det där med svängarna förstörde, annars är jag nöjd.






Mönster: från L A Woman (jag modifierade det lite med lite mindre "pös")
Tyg: Bamse-lakan, fynd från Tradera. Turkos fleece på baksidan.


Och så har jag sytt klart alla tetra-necessärer som jag fått en beställning på. Jag ville ha dragkedja med ring, men det var rackarns svårt att få tag på och dom få jag hittade var alldeles för dyra. Så det blev vanlig dragkedja, med en "twist" :)

Mönster: ICA-Kuriren
Tyg: båda tygerna kommer från Åhléns



Ber om ursäkt för dom otroligt dåliga bilderna.
Jag har hittat kameran, men saknar nu sladden för att föra över bilderna till datorn..
(därför får mobilkameran ställa upp tillfälligt)




Härnäst på min "saker jag vill sy"-lista är:
*litet förkläde
*kappa att hänga runt om spjälsängen
*Mössa till mig
*muddbyxa till trollet
*vantar till trollet

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Dregglisen och tetrisarna såg jättefina ut! Kul med OL!!

Helena sa...

Fina tetror! Vad snyggt du löste det med dragkedjorna.

Roblin sa...

Kanon!
Bra jobbat tjejen - fint blev det också!

Tack för kommentarerna om huset också - idag har de skövlat skogen utanför vårt köksfönster så det känns lite deppigt, men å andra sidan så ser vi kyrkan nu :-)

Anonym sa...

Vilka fina necessärer! Det står med på min sylista också :) Skickligt att få till dragkedjorna så snyggt.