22 februari 2009

Första muddbyxorna

Woho, äntligen har jag sytt ett par muddbyxor. Dessvärre är lilltrollet i Dalarna med sin pappa några dagar så jag har inte kunnat testa passformen än, men hoppas att dom ska sitta uppe iallafall :) Har inte sytt på Pumla-lappen än, gör det sen....

Tusen tack till min mentor Linda som hjälper mig vid symaskinen :) Har även fått mönster av henne, tack igen :)






Mönster: Lindas (se ovan)
Tyg: Elefanter från Jofotex
Mudd: från Ohlsons
PLUS: jag älskar muddbyxor och är så glad att jag har gjort egna. Är över lag nöjd med dom, finns några så detaljer som kan bli bättre till nästa gång
MINUS: Nej jag säger inga minus, det var första paret och då får det bli som det blir..

6 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Grattis!! :-D ;-) Jättefina!

Ceci sa...

Fina! Hoppas att de passar =)

Anonym sa...

Snyggt. Grattis! Gillar färgkombinationen.

Lattjo liten pryl sa...

Ah, läckert! Jag hoppas kunna blogga mina första muddisar snart också... :D Jättefina, Pumla!

MemLin sa...

Jättefina! Färgkombinationen var toppenbra.

(Skrev svar på tunika frågan i samma inlägg).

Anonym sa...

Skitsnygga brallor!