07 februari 2009

Massa prickar

Idag har jag äntligen sytt haklapparna till en beställning jag fått. Dom är jättefina och det blir nog en eller två till mitt egna lilla troll också :)
Dom röda är, än så länge, utan kantband för tråden tog slut mot slutet, så det blir till att handla mer imorgon eller på måndag.
Om jag får tid ska jag även sy tetra-necessärer till samma beställare, dom är så himla enkla och roliga att sy så det borde jag hinna med nån kväll.



Och så har jag fått en stuvbit av detta underbara tyg med John Blund, men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska göra av det.
Förslag mottages tacksamt :)




Vinn ditt värmande hjärta Här

7 kommentarer:

Lattjo liten pryl sa...

Jättefina haklappar! Så härliga färger tycker jag. Man blir glad! :) John Blund-tyget kan ju tex. användas som foder i nån mysig hoodie eller jacka...eller kanske väska? Jag tycker det är ett mysigt tyg att "fodra" med. Har sett flera exempel på det i bloggarna.. Men du kanske vill sy nåt som gör att det fina tyget kommer mer till sin rätt och syns mer?

od Andulky sa...

Jättefina! Tycker om prickigt!

Anja Allvin sa...

fina haklappar! Ja... Vad kan man göra av tyget?... en klänning?
Fin blogg du har! Ska försöka vara med i tävlingen :-)

angelmax sa...

Hej kul att hitta din blogg var precis i malmö i helgen och köpte samma vaxtyg till haklappar, hur blev dina jag har inte sytt mina ännu men det är ju ett ganska styvt vaxtyg, i alla fall om jag jämför med vilken kvalitet jag brukar använda. Blev dina bra?

Therese sa...

Min kommentar försvann visst... men jag skrev att jag hade en blå klänning i detta tyg då jag var liten, så det väcker nostalgin i mig. Jag hade gärna haft en brun ltien klänning på min dotter :-)

Anonym sa...

Kan du inte "spänna" upp John Blund på en ram och göra en tavla av honom?

Ahlard sa...

Jag skulle gruva mig för att använda John blund, det är bara för fint. Just därför får det inte bli liggande:) Vad fina saker du gör.