12 januari 2010

Äntligen en vettig body

Allt vad kantband heter får mig att vända i dörren, eller sy en annan lösning iallafall.
Tycker det är svårt att få ett snyggt reslutat på vanliga symaskinen.
Idag hade jag nog kantbands-guden på min sida för jag lyckades med denna.
Min första body som blev så pass bra!
Mönstret fick jag byta till mig av F.A.E. (min del av bytet är på väg..) och hon hade i sin tur fått det av Doris&Assar.
Tycker det är ett riktigt bra mönster på body, helt klart orginell öppning :)

Just denna body är en del av ett set som ska vidare upp till Luleå. Jag hoppas det kommer passa både i storlek och smak.

Mönster: från F.A.E.
Tyg: bruna ugglor från Jofotex. turkost kantband/mjuk interlock från JNY

9 kommentarer:

Karin sa...

Åh, vilket härligt mönster½

Tanjis sa...

Jättefin kombo! :)

Lucia sa...

Underbar och lite avis på mönstret, det jag har funkar men är inte så där snyggt. Gillar kombinationen av de blåa och ugglorna! Snyggt!

Jennie sa...

Snyggt! Hur funkar öppningen mitt fram, går den hela vägen ner eller? (Kan inte riktigt se på bilden). Fint med det blåa kantbandet!

Petra sa...

Ser jättebra ut, både tyg och utformning!

Fangoria sa...

Åh den blev jättefin, fräscha färger!

LINDUS sa...

härlig body...detta mönster vill jag byta till mig! underbra färg kombo.

Roblin sa...

Så mysig den blev!
du kommer bli farlig att ha att göra med när du blir med CP ;-)

Retro Elephant sa...

Kanonfin!

//Lina