07 januari 2010

Nytt år, nya utmaningar

Ett långt upphåll från symaskiner och blogg har äntligen nått sitt slut.

På sista tiden har jag haft riktig sy-abstinens. Mitt lilltroll har varit hemma från dagis och inte låtit mamma sitta vid maskinerna, så idag när det var vardag igen med dagis så fick jag äntligen sy :)

Jag har en stor beställning som jag kommer lägga många timmar på (ska berätta mer om den vid ett senare tillfälle), men lite annat får smita emellan också. Idag blev det denna pyjamas.




Jag måste ju säga, min nya Prymtång och knappar är "to die for". Så smidigt att fästa tryckknappar har det då aldrig varit tidigare. Tummen upp!

Det kommer nog vara glest med inläggen framöver. Dels beställningen som jag lägger mycket tid på, men jag ska även börja plugga om några veckor. Vet inte om det går att få in mer information i knoppen, men jag ska försöka :)

7 kommentarer:

Herman sa...

Åhh den är så fin. Lilleman längtar tills han får använda den. Han är såååå less på sina gamla pyjamaser ;) Den är verkligen jättefin!!

Krimskrams sa...

Härlig pyjamas! Ser så välsydd ut. Spännande med en stor beställning, nu får du allt ta och berätta mer snart ;-)

Anonym sa...

Pyjamasen är verkligen fin.

Tanjis sa...

Så snygg! :)
Var har du köpt din super-braiga prymtång då? Nu blir jag ju nyfiken. Har aldrig använt en sådan men har just sytt en body som behöver tryckknappar och jag känner mig onekligen nervös över att testa!

Tanjis sa...

Va bra! Jag hade ändå tänkt beställa lite från henne så då ska jag nog slå till på en tång med!
Lika bra känns det som.

Söta tossor du har sytt också.
Fattar inte hur ni hinner med allt...... :)

Retro Elephant sa...

KLockren pyjamas!

//Lina

Roblin sa...

jättefin! Den kommer Herman bli snygg i! :)