18 november 2009

Stjärnklart

En kund som tidigare har beställt muddbyxor till ett av sina barnbarn har hört av sig då andra barnbarn blivit svartsjuka på ett par byxor med stjärnor på. Nu ville hon ha ytterligare två par till. Jätteroligt, jippie :)
Dessutom ville hon beställa mössor i samma tyg. Ännu roligare :D

Första gången för mig att sy i så stor storlek som 110. Eftersom jag är lite tveksam på att bara mudd funkar i så stor storlek la jag i ett resår i mudden, för lite extra håll. Hoppas det blir bra.
Upptäckte att luggen är upp på ena paret och ner på andra, men det är inte mycket att göra åt saken nu. Det är iallafall samma på varje par.
Mössorna fodrade jag med interlock i lime, blev fint med lite färg tycker jag.
har också gjort om mitt mössmönster, nu blev det riktigt bra, inte så toppigt som det var innan.




Byxor och mössor. Stjärnklart :)




Mössor med lime




Tidigare beställning

4 kommentarer:

Herman sa...

Snygga! Både byxorna och mössorna. Bra gjort moster!!

LINDUS sa...

Jättesnyggt...både mössorna och byxorna....smart att du tänkte på resår oxå...dottern har änn så länge bara 104 men det mäsks att enbart mudd i midjan snart inte räcket till...byxorna liksom hasar ner lite.

JuMel sa...

Så fina! Har själv haft tanken på en mössa i det tyget och nu blev jag än mer sugen:)

Roblin sa...

Snyggt!
Gillade inte stjärntyget så mycket på tygbild - men på färdigsydda plagg syns det ju att det är gööörfint :)

Hoppas knoddarna blir glada - vilken himla snäll mor/farmor de har!