20 november 2009

Sytt till mig

För några veckor sedan hade jag ett mönsterbyte, och jag fick hem detta mönstret från Anna - OdAndulky.
Jag blev så glad att jag fick ett mönster på något annat är kläder, tack igen Anna.
Och nu har det blivit en väska också.
Jag ville testa mönstret en gång så jag valde ett tyg som legat i mitt linneskåp bra länge nu, dessutom har det rejält med stadga.
Mönsterbeskrivningen jag fick med var lätt att följa.
Dom enda små ändringarna jag har gjort är att jag ändrade lite på axelremmen för att få lite mer stadga där, och så satte jag en tryckknapp så jag kan stänga. Jag var lite sugen på att göra fickor, men det får bli på kommande upplagor istället.

Jag kommer slita den med hälsan :)







Tyget kommer från Åhléns

5 kommentarer:

syster sa...

Men jisses vad snygg!! både modellen och tyget. Bra gjort!

od Andulky sa...

Så jättefin den blev!!! Smart med axelremmen!

Krimskrams sa...

Underbar väska! Jag fick hem det fina klövertyget idag, tack så mycket! Det kommer bli perfekt som innertyg i en hoodieluva och lite napphållare :-). Hoppas du har fått mönstret, annars kommer det väl på måndag.

Krimskrams sa...

Tack för kommentaren :-) Jag tror de flesta sytokiga tycker det är kul att sy luciakläder till sina små! Den röda velouren är verkligen underbar! Jag har haft så svårt att hitta fin djupröd velour för ofta ser den så "blaskig" ut. Den här är köpt på skroten i Kinna (www.skroten.se). Jag har hört att de skickar tyger om man ringer och frågar. 80kr/m tror jag den kostade.

JuMel sa...

Vilken fin väska!