11 november 2009

Tåg bland molnen

Sen jag fick hem dom nya molnen från JNY och även nattåget från Jofotex så har jag väntat och väntat på inspiration att sy något fantastiskt av dom. Idag insåg jag att tygerna i sig är fantastiska, så jag kan ju faktiskt sy vad som helst :)
Det blev såklart en pyjamas i nattågen (byxorna väntar på resår därför är dom inte med på bild), och en tuttifrutti-tröja av molnen.

Ang halsmudden på pyjamasen. Förra gången använde jag inte mudd, det gjorde jag nu, dessutom minskade jag mallen med två mönster. Ändå är den alldeles slapp. Morr!



Tuttifrutti
Bak och Fram


Nattåget, fram

Nattåget, bak



TYG: Underbara moln från JNY & Nya retrotyget Nattåg från Jofotex
Mönster: Ottobre... fråga om modell om du undrar.

6 kommentarer:

Paula sa...

Fina! Det blev ju riktigt fint med alla färgerna i molntröjan, hade aldrig kommit på tanken själv att blanda så, men fint som sagt. :-)

od Andulky sa...

Jättefina! Kul blandning av molnen!!

Petra sa...

Bra gjort, verkligen superfint att blanda med olika färger!!

JuMel sa...

Gillar verkligen blandningen av molnen på en tröja, jätte kul! Tåg tröjan ser fin ut den med så klart!

Fangoria sa...

Ah vilken färgkaramell!

Bustråden sa...

Det blev roligt att blanda molnen så!