04 november 2009

vad ska det blir av det här måntro?

Igår var jag på Panduro och letade efter något roligt motiv att trycka på tyg.
Hade nästan gett upp när jag hittade den här skatten på helt fel ställe. Yey, lyllo mig :)
Nu är det tryckt på vit interlock, men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska göra med det. Hade först tänkt att det skulle bli en mössa, men nu vet jag inte.
Har ni några förslag?
Om jag hade ett mönster på vuxen-linne skulle det nog vara snyggt..


Flowergirl
svart på vitt

5 kommentarer:

Vindling sa...

Ska bli spännande att se vad det blir. :) Snigelpyjamasen nedanför är underbar!

LINDUS sa...

snyggt tryckt! jag hade valt att göra en tunika med färgade ärmar.

Krimskrams sa...

Åh så snyggt! Hur gör du när du trycker? Har du nån tryckram?

Husfrun på landet sa...

krimskrams
Det här mönstret är en schablon som man fäster på tyget, sen duttar jag (med stöppelsvamp tror jag det heter) färgen över schablonen. Plätt lätt egentligen, bara lite pillrigt att göra rent schablonen sen :)
titta på Pandurohobby´s hemsida, sök på schablon :)

Jennie sa...

Verkligen snyggt! Har du bestämt dig för vad det ska bli än? Jag tror också att ett linne skulle passa bra, kanske med svarta kantband..