17 mars 2010

Sportigt Hemlisbyte

Det här är så spännande! Att vara med i ett hemlisbyte :)
Denna gången är temat Sportigt. Lite knepigt kanske, men det ska nog gå.

Frågorna:
1. Hur många barn har du och vilken sort?
1 son

2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
52 i hatt, 98 i kläder och 25 på skor.

3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Jag ligger nånstans mellan 36 och 38, 36 på skor.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
På sömnad skulle jag säga medel, jag kan absolut inte sticka eller virka.

5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Jag tycker om att baka och pyssla hemma om det kan kallas hobby :)

6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
tyg, trikåtyger av alla de slag.

7. Är du allergisk mot något?
Nötter.

8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Fäger jag inte tycker om är pastell, allt annat tycker vi om här hemma.

9. Vad läser du för typ av böcker?
Har precis läst den sista av Kajsa Ingemarsson. Läser i perioder, men inga deckare.

10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Nej, jag köper Ottobre då och då..

11. Nytt eller second hand?
Mest nytt, men second hand om jag hittar något vettigt.

12. Pojk/flick eller unisex?
Unisex

13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Gillar velour, interlock, jersey. Är inte så förtjust i lycra och sånt..

14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Snedslåvikare

15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
Tyg (är lite kräsen med böcker...)

16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Linne för vuxen

17. Bor du i hus eller lägenhet?
Lägenhet

18. Något tillbehör du behöver?
Utöver fråga 14? måttband, dom ligger aldrig där jag la dom sist...

19. Kaffe eller te?
Kaffe!

Inga kommentarer: