20 mars 2010

Favoritmolnen

Mitt lilltroll är, om möjligt, ännu mer förtjust i molnen än sin mamma.
Om han får välja sina egna kläder vill han alltid ha molnkläder :)
För ett tag sedan syddes dessa molnbyxor, som nu blivit lite för korta, så det var bara till att sy ett till par. Passade då på att testa mitt mönster som jag har skissat på.
Om mönstret säger jag: benen är för långa och det blev inte så mycket pös i byxbenen som jag hade tänkt. Gör om gör rätt till nästa gång.
Resultatet blev iallafall varmt mottaget av trollet, han ville inte gärna ta av sig sina nya molnbyxor när det var dax för sängen. Det är ett bra betyg om något tycker jag :)
(note to self: måste beställa mer molntyger :) )








Mycket moln ska det vara :)

Moln från JNY

8 kommentarer:

Liten Kulla och Mas sa...

Vilken härlig outfit:-) fina byxor och tröjan på bilden var ju underbar med alla färger!

Lime by me - Lime design sa...

Måste hålla med om att tröjan bara var för härlig!

od Andulky sa...

Grymt fina byxor och tröjan är underbar!!

Krimskrams sa...

Åh så härligt med så mycket moln i olika färger! Grymt snygg ny header också :-)

Zanna sa...

Vad snyggt att blanda färgerna sådär!! Skit läckert :)

OttoPippi sa...

Störtsköna!! Heja molnen!!!! :-)

Simsalabim sa...

Toppensnyggt med alla blandade färger men samma mönster!

Gulludden sa...

Häftigt när du har blandat olika molnfärger på tröjan. Glad Påsk! Jessica