05 april 2010

I årets påskägg

Vi har verkligen njutit av det underbara påskvädret och lediga dagar med familjen.
I barnens påskägg detta året fanns en vårmössa till både min trollunge och hans kusin.
Lilltrollet fick inviga mitt nya mönster, och jag är till 99% nöjd med det, mössa med öronlappar. Kusinens mössa är även den av eget standardmönster.





Mammas ögonsten




Lillkusinen på promenad i solskenet


TYG
Svamptyg från SoS, blå velour från Sundbybergs textilcentrum
Rosa kaniner från JNY

5 kommentarer:

Roblin sa...

Så fina mössor!
Jag måste köpa ny mobil, min skärm har typ gått sönder och alla färger är... fel. Så ditt fina MMS var bara en blå/grå/svart sörja. Men här ser jag ju så fin Colin var i nya mössan! Lillkussens mössa är också jättesöt! Som mössa gör sig ju ett så ljust tyg som kanintyget också.
Så duktig du är!

Och på tal om broderier ;-) Hittar du ett motiv som du vill ha kan vi testa. Rätt format är Jef.
Oh, och manchesterbyxorna har du sett IRL - tror Liv hade de på sig när vi var på Lekiz.

Krimskrams sa...

Fina mössor! Det är så roligt när man blir nöjd med nya mönster :-)

Kool Inka sa...

Vilken sjysst mössmodell, den första. Vad gör att du inte är helt 100% nöjd? Har sytt en liknande mössa efter Meedoms mönster men jag blev bara 5% nöjd. Behöver jobba lite mer på det.

Husfrun på landet sa...

Kool Inka
Den blev lite för rund/hög över pannan, ska göra den mer plan/rak till nästa gång :)

Helena sa...

Jättefina mössor!