29 april 2010

Mammatröja

Jag började på denna tröja igår, hann skära ut framsidan, sen hade jag en liten olycka med rullkniven så det blev inte mer gjort igår.
När jag fortsatte idag så hade jag glömt att jag förlängde framsidan, så bak och framstycke blev olika långa. Retligt, men istället för att göra om så tänkte jag att det kan ju funka ändå, som mammatröja.
Lite mage som fyller ut framtill så blir dom lika långa ändå :)
Nu ska jag inte jag ha nån bebis, men min vän A får bebis i augusti så hon får tröjan, om hon vill ha den :)
Hon önskade mudd längst ner, och det blev ju riktigt bra faktiskt. Halsringningen fick en resårkanal så man kan få lite rynk över magpartiet om man vill.


Jag provar tröjan bara för att visa :) fotat med mobilkameran, därav den usla bilden.
Lite pös över mudden är den längre framdelen som magen får fylla ut :)
Tyget är ett fynd från Tradera, som nu är slut. Trist att det går så mycket tyg till vuxenkläder.

6 kommentarer:

SandraS sa...

Hur gör du när du skär till mönsterdelar i tyg? Jag har en rullkniv modellen större som jag använt när jag sytt lapptäcken. Är det inte väldigt svårt att skära istället för att klippa? Jag tycker kniven är svår att styra.

Anna Frans sa...

Jättefin top!
Tycker den sitter bra på dig. Ser inte alls "mammig" ut. Men du kanske fotar i en speciell vinkel.

Liten Kulla och Mas sa...

Fick tyget idag:-) tusen tack! tycker också att tröjan sitter jätte fint och passar utmärkt på en icke gravid också:-)

Jennie sa...

Jättefin tröja! Den uppskattas säkert av mottagaren, för det är inte lätt att hitta fina mamma-plagg i affärerna! Jättehärligt tyg!

Mamma Rhu sa...

Kan man beställa mamma-klänning ? Kanske mamma-byxor ?

Roblin sa...

Så fin den blev!
Tycker att du kan använda den själv, den verkar ju sitta bra trots det något längre framstycket (som man inte märker något av).