01 mars 2009

Presentmuddisar

Ja nu kan jag ju sy muddisar, och det är så roligt också så jag gör det gärna :)
Idag ska vi träffa några goda vänner till oss och deras dotter som är 5 månader äldre än mitt troll. Självklart ska tjejen ha ett par muddisar a la Pumla, hihi.
Hoppas dom passar och att dom får ett varmt mottagande.

Det var första gången jag satte saxen i flodhästarna, ligger ett par tillklippta till mitt eget troll också men dom hann jag inte sy, kanske får tid ikväll.

Fram
´

Bak


Pumla


Fick inte sömmen att matcha så det blev ett klockrent kryss på midjemudden, men på byxmudden fick jag till det.
Och så har jag svårt att bestämma mig för var Pumla-lappen ska sitta på muddbyxor.
Har gjort denna varianten två gånger nu och det känns lite som Pumla. Bak, mitt på under mudden.

Mönster: Lindas, som jag modofierade lite på längden denna gången.
Tyg: Retro flodhästar från Jofotex.
Plus: Det går lätt och är roligt att göra muddisar. Och tyget är underbart.
Minus: trots att sömmarna inte ligger i perfekt kryss så är jag jättenöjd.

(det var svårt att få bra bilder, det var mer eller mindre skugga överallt)

8 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Snygga! :-)

Anna-Snoddas sa...

Finfina! :)

Anonym sa...

Superfina!! Jag beställer genast ett gäng till lilla Bix ;) jag hittade förresten ett par tunna bomullsbyxor till slut...Kram

od Andulky sa...

Jättefina!

Anonym sa...

Dags att byta karriär snart ?! :D

Lattjo liten pryl sa...

Vely najs indeed! :)

kaoz sa...

Fine:) Flodhesttyget er så fiiint:)

Roblin sa...

jättefina! (Nu kanske det går att kommentera på bloggen för mig också!) :-)