23 mars 2009

Snabb mössa

För ett tag sen sydde jag dom här muddisarna till mitt troll. Dock blev mudden alldeles för lös, nästan så dom åkte av. Idag har jag äntligen minskat mudden så han kan få använda brallsen :)Samtidigt passade jag på att sy en mössa. Lite snabbt mallade jag från en mössa som han använder nu. Klipp klipp, sy sy. Klart! Provade på och insåg att den blev lite väl tajt så jag sydde på en mudd för att förlänga och ge lite mer vidd. Woho, tog en kvart och jag är supernöjd.

Första mössan :)

Lite ego-boost, men det är man väl värd när det lyckas på första försöket ;)



7 kommentarer:

od Andulky sa...

Vilken sötnos! Och mössan är också jättefin :-)!

Anonym sa...

Men sötkorven!! (kallar av ngn anledning alla söta för korven, dock oftast Nelson) Herregud vilken söt bild, och superfin mössa, bra gjort... Det hade tagit mig flera timmar =)

Kool Inka sa...

Vilken cool mössa. Det blev jättefint med mudden och att det bara tog en kvart... ska vi byta bebis kanske? Min lämnar inte mig ifred och allt tar så himla lång tid eller är det jag som inte är effektiv?

Roblin sa...

hihi, vilken busig min han har trollet! :-D
Bra jobbat! Det är så det ska vara när man syr - snabbt och smidigt annars lessnar jag halvvägs :-/

Madelene sa...

Superfin! Och självklart ska man gå och flina lite när man har lyckats och är nöjd :0)

Anonym sa...

Å, jag vill ha! Fast kanske lite mer i lila.. ;)

Lattjo liten pryl sa...

Men gullegos, så söt! :o)