14 juni 2009

Ett par shorts..

.. med långa ben. Kanske heter trekvartsbyxor egentligen, men tanken var att det skulle bli shorts. Detta tyget tycker jag jättemycket om, men jag har inte så mycket så jag vill inte slösa. Har länge funderat på vad jag ska sy av det, nu blev det ett par shorts och jag har lite kvar till något annat också. Kanske en skjorta...
Iallafall, ett par svala shorts att ha i sommar. Nu väntar vi bara på sol och värme.


Lilltrollet live i sina shorts.
Det är svårt att få stopp på ett litet troll som har så mycket spring i bena :)

Shorts i sötaste tyget. Små svamptroll.


Mönster: Mitt vanliga till muddisar men kortare ben.
Tyg: ett underbart fynd från Tradera
Plus: att jag äntligen sydde något av tyget.
Minus: Det blev något för långa ben kanske, men dom funkar ju ändå.
Jag måste lära mig mönsterpassa bättre!!!


8 kommentarer:

Johannah sa...

men gud vilket underbart tyg! Nu blev jag avis!

Madelene sa...

Riktigt avis på det tyget! Superfina!

Tanjis sa...

Jag tyckte att de där shortsen blev toppen! Tyckte nog att de blev extra fina när de är trekvarts-långa! :)
Dessutom har jag kommit på att jag har en svaghet för just svamptyg...........

Har glömt anmäla mig till din tyg tävling, ska göra det på en gång!
/Tanja

Yster syster sa...

Dom blev ju jättefina! Vad söt han är lilltrollet....som inte ser så liten ut längre. Växer så det knakar verkar det som. Längtar tills ni kommer hit! Kram Petra

Pernilla sa...

Så snygga, gillar tyget =)

od Andulky sa...

Superfina på en liten sötnos!!

Lattjo liten pryl sa...

Gulligt gånger två!! :D

Aleisa Ribalta sa...

Älskar helt enkel dem!!!!