06 juni 2009

Fotbollskväll

Eftersom jag inte är den minsta intresserad av fotboll, Heja Sverige ändå, så satte jag mig vid symaskinen när kvällens match började.
Visste inte riktigt vad jag skulle sy så jag kikade runt bland bloggar högt och lågt.
Till slut landade lotten på näsduksfodral från Gekko.
Jag klippte till tre, en för att testa och två att förbättra :)
Dom var ju rätt enkla att sy, och hade jag sytt på overlocken hade dom blivit mycket snyggare i sömmarna, fast jag tycker dom blev bra även fast jag sydde på Janomen :)

Röd med vita klöver
insida vit med röda små klöver


Gul med små enkla blommor
insida brun lakansväv


Vit med bruna hjärtan
insida brun lakansväv


Alla

5 kommentarer:

Helena sa...

Fina fodral! Jättefina tyger!

od Andulky sa...

Jättefina!!

Doris_Assar sa...

Jättesöta! Vad spännande med din klänning nedan, jag har en gissning ;-)

Roblin sa...

Fina!

Vilket lagom kvällspyssel. Synd att det inte gick så bra för Sverige i fotbollen - inte för att jag kollade, men ändå.

petra sa...

Snygga!!