17 juni 2009

Sytt till mig själv

En kjol till (mid)sommar är det tänkt.
Har ett annat tyg som jag ville göra kjolen i, men gjorde denna testmodellen först.
Och när den blev så fin så fick den mudd och namnlapp. Mudd är ett enkelt alternativ, men jag tycker faktiskt det är himla skönt också. Särskilt när man har en aktiv liten skrutt att leka med hela dagarna :)
Ska fortfarande sy en kjol av det andra tyget också, men då gör jag den kjolen lite rakare tänkte jag :)


Blommig kjol

Tyget är ett påslakan från tradera.
Mönster har jag ritat själv, men utifrån Gekkos mönsterbeskrivning.
Plus: Det blir en finfin kjol till midsommar. Hoppas på solsken :)
Minus: Jag mätte mudden alldeles på tok fel, upptäckte inte mitt misstag förrän jag var klar och skulle prova. Bara till att sprätta och sy om, sy rätt.
Roligt: Jag har inte tyckt att blått har varit min färg tidigare, men den här blev riktigt fin ju.
Skoj att prova något nytt.

2 kommentarer:

Kool Inka sa...

Jättefin! Ibland blir det så med testmodeller, att de blir snyggare och snyggare trots att man inte bryr sig så mycket i början. De växer på en under syprocessens gång.

Anonym sa...

Hej! Hoppas ditt swappaket kom fram sent om sider. Jag hade bett mina föräldrar posta paketet eftersom vi åkt bort. Tyvärr missförstod vi varandra när jag sa att de måste posta det innan midsommar och de trodde att jag sa efter. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt och hoppas att du gillar paketet i alla fall!!